Każdy z nas powierzając swoje ciężko wypracowane oszczędności bankowi, chciałby mieć pewność, że będzie je mógł potem odzyskać. Nie jednokrotnie zdarzało się kiedyś, iż w razie bankructwa klienci jednostek finansowych przyjmujących depozyty pozostawali tylko z pretensjami ale już bez gotówki. Doradcy jakich zatrudnia biuro księgowe warszawa uspokajają jednak – chroni nas prawo i organizacja działalności banków.
Podstawowym narzędziem dającym klientom poczucie pewności, na jakie powołują się eksperci jakich znaleźć możemy w jednostkach takich jak biuro księgowe warszawa, jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
Podjęte w prawie zapisy wymuszają na spółkach lub osobach chcących uruchomić działalność bankową wpłatę do niego depozytu w takiej wysokości, by zabezpieczał fundusze klientów i dawał możliwość wypłacenia powierzonych depozytów z kont czy lokat. Biuro księgowe nie potrzebuje takich zabezpieczeń bo nie przetrzymuje majątku klientów a jedynie obraca dokumentacją finansową. W momencie rozrostu banku, wysokość wpłaty do Funduszu może ulegać cyklicznemu zwiększeniu.